Rabu, 30 Mac 2011

MESIN 'BAGGING' AKU YANG BARU

Assalamualaikum....dh lama rasanya xupdate blog ni...maklumlah sibuk ngan benda2 lain...

cerita terbaru ialah tentang mesin bagging...mesin ini hand made dari gabungan idea adik ipar aku....bentuk dan barang yang digunakan sama seperti yang dijual..mula2 tawakal jugak la sb aku xpernah tengoh mesin ni secara live, cuma tgk2 gambar kat internet ja...kebetulan adk ipar aku ni tahu selok-belok mesin padi so konsepnya lebih kurang sama....aku pon buat keputusan untuk buat mesin ini jadi xjadi belakang kira janji cuba dulu...Alhamdulillah berjaya jugak mesin ni berfungsi seperti yang diharapkan...Sekarang dah xpakai tangan lg untuk isi medium dalam plastik...kalau sebelum ni pakai tangan dlm masa sejam bleh dapat lebih kurang 35 beg xpi sekarang bleh dapat 150 beg lagipun plastik yang aku gunakan saiz 4"x12" kecil dr beg medium standard....so sapa2 yang teringin nak buat mesin ni bleh la hubungi aku....










ni la rupa mesin aku ni br cat alas.....xtau nk buh kaler apa lg....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan